Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích. V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve... Celý popis
Koupit za 399 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Autobusy první republiky a protektorátu
Doprava:
49 Kč
Skladem
399 Kč
Koupit za 399 Kč
Autobusy první republiky a protektorátu. 1918-1945 - Martin Harák
Doprava:
48 Kč
Skladem
375 Kč
Koupit za 375 Kč
Autobusy první republiky a protektorátu 1918-1945 - Martin Harák
Doprava:
25 Kč
Skladem
392 Kč
Koupit za 392 Kč
Autobusy první republiky a protektorátu - Martin Harák
Doprava:
49 Kč
Skladem
399 Kč
Koupit za 399 Kč
Autobusy první republiky a protektorátu 1918 1945 - Harák Martin
Doprava:
69 Kč
Skladem
469 Kč
Koupit za 469 Kč
Popis
Příběh výroby autobusů (a trolejbusů) v Československu v letech 1918 až 1948 je podobně spletitý jako dějiny našeho státu. Největší část trhu ovládaly tři hlavní československé automobilky: Praga, Tatra a Škoda. Kromě toho však existovali i menší výrobci a vedle nich i desítky malých i velkých karosářských firem, které stavěly autobusové nástavby na různých tuzemských i zahraničních podvozcích.
V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií.
Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.
Autor: Harák Martin
Rok vydání: 2018
Vazba: Kniha, pevná
ISBN: 978-80-271-0663-9
Počet stran: 272
Rozměry: 213 x 256
V této knize se seznámíme s počátky výroby autobusů a trolejbusů na našem území, s jejím rozkvětem ve dvacátých letech a úpadkem za hospodářské krize a se změnami, které pak přinesly roky druhé světové války. Najdete zde přehled všech významných vyráběných typů, konstrukční detaily, technické parametry, a především množství unikátních, často dosud nikdy nepublikovaných fotografií.
Technické informace jsou doplněny souvisejícími zajímavostmi: poznáme tedy i osudy významných karosářů (Sodomka, Uhlík, Petera a další), stručné dějiny poštovních a drážních autobusů, podíváme se na městskou autobusovou i trolejbusovou dopravu, na cestování z pohledu řidičů i cestujících nebo na různé alternativní pohony, využívané například ve válečných letech.
Autor: Harák Martin
Rok vydání: 2018
Vazba: Kniha, pevná
ISBN: 978-80-271-0663-9
Počet stran: 272
Rozměry: 213 x 256
Parametry
Žánr | odborné |
Rok vydání | 2018 |
Nakladatelství | Grada |
Autor | Martin Harák |
Počet stran | 272 |
Výrobce | Grada |
Vazba | Pevná bez přebalu lesklá |
Jazyk | české |
ISBN | 978-80-271-0663-9 |