Učebnice matematiky pro 6. ročník ZŠ a VG, a následně i učebnice pro ročníky další, vycházejí z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a respektují jej. Podávají však učivo způsobem, který maximálně vychází vstříc dětské potřebě objevovat a experimentovat. Jedním z nejtěžších úkolů učitele matematiky je učit matematiku tak, aby ji děti nechápaly jako nezáživný soubor vzorců, pouček a početních postupů, které ve svém životě nebudou příliš potřebovat, ale jako nástroj, který jim... Celý popis
Koupit za 94 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Matematika 6 s nadhledem pro ZŠ a VG - Aritmetika - Pracovní sešit - kolektiv autorů
Doprava:
55 Kč
Skladem
94 Kč
Koupit za 94 Kč
Matematika 6 Aritmetika - pracovní sešit - Binterová H.,Fuchs E.,Tlustý P. - A4
Doprava:
69 Kč
Skladem
99 Kč
Koupit za 99 Kč
Matematika 6 s nadhledem pro ZŠ a VG - Aritmetika - Pracovní sešit - autorů kolektiv
Doprava:
49 Kč
Skladem
111 Kč
Koupit za 111 Kč
Matematika 6.r. ZŠ a VG - Aritmetika - pracovní sešit
Doprava:
59 Kč
Skladem
105 Kč
Koupit za 105 Kč
Matematika 6 pro ZŠ a víceletá gymnázia - Aritmetika - pracovní sešit
Doprava:
79 Kč
138 Kč
Koupit za 138 Kč
Popis
Učebnice matematiky pro 6. ročník ZŠ a VG, a následně i učebnice pro ročníky další, vycházejí z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání a respektují jej. Podávají však učivo způsobem, který maximálně vychází vstříc dětské potřebě objevovat a experimentovat.
Jedním z nejtěžších úkolů učitele matematiky je učit matematiku tak, aby ji děti nechápaly jako nezáživný soubor vzorců, pouček a početních postupů, které ve svém životě nebudou příliš potřebovat, ale jako nástroj, který jim umožní lépe chápat svět a orientovat se v něm. Proto je ve všech kapitolách věnována maximální pozornost motivačním příkladům, děti jsou vedeny k samostatné práci s novými poznatky, při níž učitel koriguje pouze nesprávné představy, ponechává však prostor pro samostatné získávání zkušeností. Teprve po takto zvládnutém poznání nastupuje etapa zpřesňování pojmů a třídění poznatků. Děti jsou tak systematicky vedeny k tomu, že přesné vyjadřování a matematické formulace nejsou samoúčelným nástrojem, ale usnadňují nám chápání a vzájemné dorozumění.
Velkou pozornost autoři věnují mezipředmětovým vztahům, upozorňují na to, jak je matematika skryta ve zcela běžných životních situacích a jak nám její znalost pomáhá tyto situace zvládat. Pozornost věnují i historii matematiky, souvislostem matematiky a umění a systematicky se snaží v dětech budovat představu matematiky jako nezbytné součásti lidské kultury.
Všechny tematické celky v učebnici mají jednotnou strukturu. Po motivačním úvodu následují jednoduchá cvičení, v nichž žáci objevují nové skutečnosti. Při řešení těchto úloh objevují nové zákonitosti a vztahy a pod vedením učitele samostatně formulují nové poznatky. V závěru kapitoly se „dohodnou“ na slovníčku, který budou pro nové pojmy používat. Tematický celek je pak uzavřen shrnutím všeho důležitého, co se děti naučily a dále zkouškou znalostí. Ta obsahuje další úlohy, které mohou děti řešit samostatně, např. jako domácí úlohy a mohou si na nich ověřit, jak probrané učivo zvládly.
Text učebnice je doprovázen řadou ilustrací, fotografií a graficky je zpracován tak, aby učebnice děti zaujala. Hlavní text je na okrajích doprovázen lištou, která má motivační charakter, je věnována mezipředmětovým vztahům a všem výše uvedeným souvislostem matematiky a okolního světa. Lišta může sloužit učiteli také ke zpestření učiva a žákům k samostatné práci.
Do učebnic je zařazeno také úvodní shrnutí a zopakování učiva matematiky 1.–5. ročníku ZŠ.
Učebnice pro 6.ročník/primu je rozdělena do dvou částí, které obsahují následující tematické celky:
Aritmetika
Desetinná čísla;
Dělitelnost přirozených čísel;
Grafy.
Jedním z nejtěžších úkolů učitele matematiky je učit matematiku tak, aby ji děti nechápaly jako nezáživný soubor vzorců, pouček a početních postupů, které ve svém životě nebudou příliš potřebovat, ale jako nástroj, který jim umožní lépe chápat svět a orientovat se v něm. Proto je ve všech kapitolách věnována maximální pozornost motivačním příkladům, děti jsou vedeny k samostatné práci s novými poznatky, při níž učitel koriguje pouze nesprávné představy, ponechává však prostor pro samostatné získávání zkušeností. Teprve po takto zvládnutém poznání nastupuje etapa zpřesňování pojmů a třídění poznatků. Děti jsou tak systematicky vedeny k tomu, že přesné vyjadřování a matematické formulace nejsou samoúčelným nástrojem, ale usnadňují nám chápání a vzájemné dorozumění.
Velkou pozornost autoři věnují mezipředmětovým vztahům, upozorňují na to, jak je matematika skryta ve zcela běžných životních situacích a jak nám její znalost pomáhá tyto situace zvládat. Pozornost věnují i historii matematiky, souvislostem matematiky a umění a systematicky se snaží v dětech budovat představu matematiky jako nezbytné součásti lidské kultury.
Všechny tematické celky v učebnici mají jednotnou strukturu. Po motivačním úvodu následují jednoduchá cvičení, v nichž žáci objevují nové skutečnosti. Při řešení těchto úloh objevují nové zákonitosti a vztahy a pod vedením učitele samostatně formulují nové poznatky. V závěru kapitoly se „dohodnou“ na slovníčku, který budou pro nové pojmy používat. Tematický celek je pak uzavřen shrnutím všeho důležitého, co se děti naučily a dále zkouškou znalostí. Ta obsahuje další úlohy, které mohou děti řešit samostatně, např. jako domácí úlohy a mohou si na nich ověřit, jak probrané učivo zvládly.
Text učebnice je doprovázen řadou ilustrací, fotografií a graficky je zpracován tak, aby učebnice děti zaujala. Hlavní text je na okrajích doprovázen lištou, která má motivační charakter, je věnována mezipředmětovým vztahům a všem výše uvedeným souvislostem matematiky a okolního světa. Lišta může sloužit učiteli také ke zpestření učiva a žákům k samostatné práci.
Do učebnic je zařazeno také úvodní shrnutí a zopakování učiva matematiky 1.–5. ročníku ZŠ.
Učebnice pro 6.ročník/primu je rozdělena do dvou částí, které obsahují následující tematické celky:
Aritmetika
Desetinná čísla;
Dělitelnost přirozených čísel;
Grafy.
Parametry
Druh | jazykové učebnice |
Autor | Helena Binterová |
Jazyk | české |
Nakladatelství | Fraus |
Rok vydání | 2012 |
Vydavatel | FRAUS |
Výrobce | Fraus |
Předmět | matematika |
Počet stran | 80 |